Na trenutak nam se učinilo da je glumac, performer i gradska faca Nenad Racković pao u zaborav, iako je njegov četvrti roman (pre njega je napisao “Aspirin”, “Knjigu recepata”, “Nesavladivu priču”), ljubavna autobiografija “Peto godišnje doba”, odlično prošao kod ovdašnje kritike, tek naredna “Biblija” ušla je u uži izbor za Ninovu nagradu koja se dodeljuje 20. januara.
I ne samo to – “Dom omladine” će biti domaćin njegove izložbe “Srpski Selfie 2020”, koja će trajati od 14. do 31. januara, a koju je pripremio sa kolegom Borisom Burićem, fotografom i video-umetnikom.

Osim video-radova, foto-tapeta, te kolaža na ogledalima, umetnici prikazuju novo čitanje tekovina Zapada, koje se, naročito od devedesetih do danas, nekad i nakazno, “nasađivalo” na ovdašnje podneblje, preispitujući pojmove i značaj kontrakulture i kulture.
Vraćanjem u sistem – ili bežanjem iz njega – umetnici kažu da su suočeni sa spoznajom transkulturalnih aspekata svog pozicioniranja u društvu, naročito kroz prihvatanje eksjugoslovenskog nasleđa i ličnog kroz kulturu slobode, odnosno Zapada. Kroz taj modalitet i “binarnu nacionalnost”, posmatrač na izložbi sagledava značaj razlika između simbola i njihovog izmeštanja u realnost.
“Srpski Selfie 2020” je transmedijska izložba koja kroz različite, ekspresivne tehnike umetničkih izraza izmešta svoj stav iz jednog medija u drugi. Ona kao krajnji cilj ima potrebu da se iščitavanje vrednosti prikaže kroz lični odnos prema umetnikovim stavovima.
Na taj način se postiže deklaracija o slobodnoj misli, neobuzdanom stavu i autonomnom entuzijazmu, piše u najavi izložbe.
Izvor: Objektiv
Komentari (0)
Ostavi komentar