Neverovatno, ali istinito: Italijanski Vogue ovog meseca bez fotki (FOTO)

Održivost, omiljeni modni trend o kojem slušamo često u poslednje vreme, stigao je i do štampanih medija

Vogue
Unsplash

Šta je modni magazin bez fotografija i skupocenih snimanja? Bez famoznih slika modela, snimanih na glamuroznim lokalitetima, u kojima učestvuje armija frizera, šminkera, urednika i asistenata?

Iako zvuči nemoguće, tako bi trebalo da izgleda ekološki prihvatljiv magazin. Bar tako kaže italijanski “Vogue”, koji ima za cilj da da se ovog meseca i bukvalno posveti održivosti, tako što će da izopšti fotografije sa svojih stranica.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


U svom pozdravnom pismu za januar 2020. godine, Emanuele Farneti, glavni urednik tog magazina, opisao je šta je potrebno da se jedan broj njegovog časopisa (u njegovom primeru, tradicionalno debeli septembarski broj) popuni originalnim fotografijama:

“Uključeno je 150 ljudi. Oko 20 letova i 10 putovanja vozom. Bar 40 automobila je u pripravnosti. Šezdeset međunarodnih isporuka. Svetla su bila uključena najmanje 10 sati non-stop, a delom su korišćeni i generatori koji rade na benzin. Tu je prehrambeni otpad iz ugostiteljskih usluga. Plastični omoti za odeću. Struja za punjenje telefona, kamera…”

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


Svestan koliko doprinose zagađenju, gospodin Farneti, ali i još 25 međunarodnih urednika magazina “Vogue”, u decembru su dali obećanje da će pomoći “očuvanju naše planete za buduće generacije“ i iskazali poštovanje “prema našem prirodnom okruženju“.

Ovo nisu neobične odluke, budući da je modna industrija bukvalno opsednuta projektima održivosti, i zato je urednik italijanskog magazina “Vogue” prešao s reči na dela – zamenio je fotografije ilustracijama i angažovao je dizajnere da prikazuju odeću bez fotografisanja. 

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


Izdanje, koje će na kioscima biti 7. januara, stiže sa osam različitih naslovnica. Na svakom se nalazi model koji nosi Gucci, mada korice variraju u stilu, od kolaža preko stripa do moderne umetnosti. I svi sadrže istu frazu: “Prilikom izrade ovog izdanja nije korišćen fotošop”.  

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


Za svoju naslovnicu, italijanska umetnica Vanesa Bikroft predstavila je savijen lik, koji kao da pokušava da se uvuče u okvire strane.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


 

Kasi Namoda, američki slikar iz Mozambika, prikazao je model Ambar Kristal Zarzuelu kako plače dok je sedi na ivici crvene stolice i drži krvavi brijač.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


 

Olivia Vinten, model za donji veš, u prikazu čuvenog strip crtača Mila Manare nosi crvene rukavice od lateksa i nosi crni kožni bič, pozirajući ispod pastelnih oblaka.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


Italijanski Vogue odavno koristi socijalna pitanja kao svoje teme.

Franka Sozani, bivša urednica časopisa, 2008. objavila je broj koji sadrži samo crne modele, a bavila se i temama porodičnog nasilja, izlivanja nafte i rata protiv terorizma. 

Kad je preuzeo časopis nakon smrti gospođe Sozani 2016, Farneti je nastavio tradiciju pa je 2017. napravio naslovnu na kojem je predstavljen poljubac osoba istog pola, a zatim je posvetio izdanje ženama starijim od 60 godina. Ipak, 2018. magazin je bio predmet skandala naslovnice sa Gigi Hadid koja je imala crno lice budući da su mnogi smatrali da je ovo banalan pristup problemu rasizma.

 

 

 

 

 

Погледајте ову објаву у апликацији Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Објава коју дели Vogue Italia (@vogueitalia) дана


 

Januarsko ilustrovano izdanje je verovatno najhrabriji dosadašnji iskorak ovog urednika. “Mislim da je najiskreniji način da se suočimo s problemom počevši s njegovim priznavanjem”, rekao je, vraćajući se na troškove zaštite životne sredine koje je naveo u pismu urednika. “To je bio naš način da kažemo da znamo da smo deo posla koji je daleko od održivog”.

Iznos koji je ušteđen u januarskoj produkciji “Vogue Italia” biće doniran projektu obnove Fondacije Kverini Stampalija u Veneciji, koja je teško oštećena u poplavama prošlog novembra.

Naravno, ostaje pitanje da li iza svega toga zaista stoji plemenita ideja, ili je reč o marketinškom triku i kupovini publike koja se loži na održivost, budući da će od februara verovatno opet sve biti po starom. 

 

I. Vujnović

Izvor: Objektiv, Vogue

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

Ostavi komentar

Ostavite komentar